wtorek, 24 marca 2015

1. Ile - bez przeliczania. Uczniowie ustalają ilość różnych elementów na planszy bez przeliczania ich. Na każdym przedmiocie kładą kołeczek. Następnie kołeczki układają we wzór kształtu Numicon na podkładce i sprawdzają dopasowując odpowiedni kształt. Uzupełniają kartę zadań.
2. Gra planszowa "Snakes and ladders". Celem gry jest jak najszybsze dotarcie do mety. Drabiny pozwalają na przeskoczenie "do góry", węże zmuszają do zejścia "w dół". Dzieci odejmują liczby na kostkach i przesuwają się o liczbę pół, która jest wynikiem odejmowania.
3. Gra Numicon Bingo z liczbowymi kręciołkami Numicon.
4. Rozwiązywanie przy użyciu wag równań z okienkiem.
5. Układanie wzorów z kołeczków Numicon i odwzorowywanie swoich obrazków na specjalnych kartach, będących dokładnym odwzorowaniem plansz.
6. Dwie grupy ustawiają kształty od 1 do 12 przed białą podkładką. Rzucają na zmianę dwoma kostkami (1-6), mogą odłożyć dany kształt (y), gdy wyrzucą na kostkę sumę liczb dającą liczbę otworów danego kształtu (ów). Wygrywa zespół, który jako pierwszy odłoży swoje kształty na swoją podkładkę.

Materiały:
· Kolorowe plansze z elementami do przeliczania x3,
· Kołeczki Numicon (dla dwóch zespołów),
· Kształty Numicon (dla 4 zespołów),
· Podkładki Numicon (dla dwóch zespołów),
· Gry planszowe: „Drabiny i węże” oraz „Numicon Bingo”,
· Pionki do gry „Drabiny i węże”,
· Kostki Numicon (5-10 oraz 1-5),
· Kręciołki liczbowe Numicon (5-10 oraz 1-5),
· Wagi x2
· Karty będące odwzorowaniem podkładek (10x10, 24szt.)
· Białe podkładki suchościeralne x2,
· Kostki do gry x2 (tradycyjne),
· Kredki,
· Karty pracy – działania z okienkami oraz do zadania „Ile - bez przeliczania” (po 24szt.).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz