niedziela, 16 maja 2010

Numicon w Szkole Podstawowej nr 63 rok szkolny 2009/2010

O klockach Numicon
Pierwsza reakcja dzieci jest zawsze taka sama, skąd pani ma takie super klocki?

Dzieci zachwycą  ich barwy, kształty, lubią je brać do ręki, nakładają jedne na drugie, wkładają palce w puste oczka. Potem mówią o ich cechach, liczą oczka, same znajdują różnice między nimi, nakładają sprawdzając, który jest dłuższy, a który krótszy, następnie mówią o ile jest jeden większy lub mniejszy od drugiego. Dzieje sie to zupełnie  przypadkiem, bez świadomości dzieci, że to juz nauka matematyki.

Same budują ciągi liczbowe z tych kształtów, ale też budują figury, przykładają je do osi liczbowych itd. Dla nauczyciela to świetne okazje do wykorzystania tego do różnych działań matematycznych. Często dzieci mówią,  to niemożliwe że już  koniec zajęć, tak szybko mija im czas .

Wykorzystując Numicon w codziennej pracy na zajęciach wyrównawczych widzę, że łatwiej dzieciom zrozumieć pojęcie liczby, jej miejsce  w dziesiątkowym systemie pozycyjnym, a różnorodność narzędzi umożliwia działania na liczbach w interesujący sposób.

Numicon dla mnie jest kompletnym materiałem do nauczania i uczenia się matematyki poprzez działanie, i  to z przyjemnością.

                                              prowadząca zajęcia: Ewa Kilichowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz