Dzisiejsze zajęcia były zróżnicowane, niektóre zadania polegały na pracy z całą klasą, inne na pracy indywidualnej. Na początku uczniowie wspólnymi siłami zapełniali planszę kształtami wyciąganymi po jednym z worka - rozpoznawali kształty za pomocą dotyku.
Następnie w trakcie zabawy ruchowej z kostką z kształtami Numicon klaskali, skakali itp. odpowiednią ilość razy.
Później przyszła kolej na zadanie polegające na tworzeniu ciągów rosnących i malejących. Uczniowie ustawiali się w odpowiedniej kolejności, trzymając kształty Numicon (większe, zalaminowane). Następnie podobna zabawa - z brakującym jednym kształtem - zadaniem jednego z dzieci było stanąć w miejscu brakującego kształtu.
Pomieszane kształty - zabawa sprawdzająca, czy dzieci potrafią odszukać kolejny lub poprzedni kształt zaczynając od dowolnego kształtu?
Policz i sprawdź - uczniowie wzięli garść kołeczków i określali ile ich jest, układając je wzdłuż chodniczka liczbowego. Następnie układali je na planszy, tworząc wzór Numicon i sprawdzali poprawność poprzez nałożenie kształtu Numicon.
Wszystkie zdjęcia.
Dominika Giezek
Wszystkie zdjęcia.
Dominika Giezek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz